Lapok:

2017. szeptember 6., szerda

Fordítás - 12 tulajdonság a szerethető karakterhez - 3. rész

Ez a cikksorozat azt a kérdést járja körül, vajon milyen tulajdonságokkal lehet egy-egy szereplőt megkedveltetni az olvasókkal? Az első részben Együttérzésre építő sajátosságokról, a másodikban a karakter Önzetlenségét bemutatókról olvashattál. A cikksorozat mostani, utolsó része pedig Mulatságos tulajdonságokról fog szólni.


III. Mulatságos tulajdonságok


Ezek a tulajdonságok a karaktereket olyan újdonságokkal ruházzák fel, amik lekötik a közönséget. Levegőfrissítést jelenthetnek az agyonhasznált műfaji szabályok közt vagy épp ellenkezőleg, a komoly légkörben. Mindenesetre győződj meg róla, hogy ezeket a tulajdonságokat jól körülírtad, különben az újdonság, amit hoztak, elhalványul és az olvasók könnyen elfelejtik.


10. Szellemes

Hősöd árasztja a csípős egysoros és egyéb szellemes megjegyzések, amik viccessé teszik az nézők szemében. Ezek a tréfálkozó karakterek, tiszteletlenül felelnek a kellemetlen, hatalommal rendelkező figuráknak és a fenyegető gazembereknek, s ezzel szépen beégetik őket. Ezek során gyakran kerülnek bajba, de ez sosem ront a beszédük minőségén.

A szellemesség átlagos karaktereknél működik a legjobban. Az ő vicces visszavágásaik azt az érzést keltik a közönségben, hogy megerősítést kapnak azokban a szituációkban, amiket gyakran el kell viselniük. Egy gazdag és hatalmas személy, aki használja az eszességét, sokkal valószínűbb, hogy aljasnak tűnne.


11. Különc

Karaktered furcsa és megnyerő egyszerre. Nem ugyanúgy látja a világot, ahogy más emberek, ami lehetővé teszi számára, hogy érdekes megjegyzéseket fűzzön mindenhez. Valószínűleg taszítják az olyan dolgok, amiket mások normálisnak találnak és vonzzák azok, amik mások szerint unalmasak. Van bennük egyfajta ártatlanság, ami megengedi nekik, hogy kritikusak legyenek anélkül, hogy átlagosnak vagy egyenesen negatívnak tűnnének.

A különcség jól használható olyan karaktereknél, akik vagy nem egészen emberek, vagy szokatlan háttérrel rendelkeznek. Ha egyedül nevelkednének egy űrállomáson csupán számítógépes oktatóprogramok segítségével, az megmagyarázná, hogy miért ilyen furcsák.


12. Felforgató

Szereplőd felborítja az általánosan elterjedt megszokásokat, és szembemegy a begyökerezett hiedelmekkel. Ő nem az a típusa az embereknek, amilyet egy hősről feltételeznénk, de ez nem zavarja. Agyafúrtan használja a zsánereit, hogy nevetségessé tegyen mindenkit, aki szabályosan játszik, dacolva annyi klisével, amennyivel csak képes.

Nem aggathatod rá a felforgató hajlamot egy kész karakterre, már teljesen az elejétől, a megalkotástól kezdve élned kell vele. Használj olyan demográfiai réteget (pl. rassz, kor, anyagi helyzet) amit a műfaj eddig sosem képviselt és adj neki olyan tulajdonságokat, ami a hősöknek sosem szokott lenni. Aztán adj egy olyan kiállást hozzá a karakternek, ami illik az eddigiekhez.



A szórakoztató vonások megvalósítása a legtrükkösebb. Van egy vékony határvonal a mókásság, ami megnyerő és a mókásság, ami idegesítő között. Míg ezen tulajdonságok egyike is elég, hogy a karakteredet a legjobb esetben szerethetővé tegye, fontold meg, hogy hozzáadsz még egy önzetlen vagy szimpatikus tulajdonságot, abban az esetben, ha a karakter jelleme nem úgy alakulna, ahogy akartad.

Hősödnek nem lehet túl sok jó tulajdonsága, noha nem minden tulajdonság fog passzolni a történetedhez. Ha több mint egyet szeretnél használni, először kategorizáld őket, ez fogja jelenteni neked a legnagyobb eredményt. Akkor amennyiben a karakterednek lesznek erősségei és gyengeségei, jó munkát végeztél.


Forrás: https://mythcreants.com/blog/twelve-traits-for-a-lovable-hero/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése